WSTO zamiast sprzedaży wysyłkowej. Omawiamy rozliczenie w ramach procedury OSS

1 lipca 2021 r. nastąpiły istotne zmiany w podatku VAT w obszarze sprzedaży transgranicznej towarów i usług przez Internet konsumentom, a więc osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, z innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Jest to wynikiem dostosowania przepisów krajowych do regulacji unijnych. Zmiany miały być wprowadzone od 1 stycznia 2021 r., termin ten jednak został przesunięty na 1 lipca 2021 r.

Jak było?

Do 30 czerwca 2021 r. transakcje sprzedaży transgranicznej towarów na rzecz konsumentów albo podmiotów niezobowiązanych do rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w kraju zakończenia transportu, określane były w ustawie o podatku od towarów i usług jako sprzedaż wysyłkowa z terytorium kraju/na terytorium kraju.

Sposób rozliczania sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju został przedstawiony w naszym artykule z 25 listopada 2020 r.:

Jak jest?

Od 1 lipca 2021 r. zamiast sprzedaży wysyłkowej pojawia się pojęcie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na odległość (WSTO).

Rozumie się przez nie dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez dostawcę lub na jego rzecz, w tym wtedy, gdy dostawca uczestniczy pośrednio w transporcie lub wysyłce towarów, z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium państwa członkowskiego zakończenia wysyłki lub transportu towarów do nabywcy, który jest:

a) podatnikiem podatku od towarów i usług lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od towarów i usług, którzy nie mają obowiązku rozliczania WNT, lub

b) każdym innym podmiotem niebędącym podatnikiem (konsumentem)

WSTO a uproszczona procedura One Stop Shop (OSS)

Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) po przekroczeniu łącznego limitu 42.000 zł, obowiązującego dla wszystkich krajów Unii Europejskiej, może być opodatkowana w ramach procedury uproszczonej One Stop Shop (OSS).

Przedsiębiorca, który wybierze taką formę rozliczania sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w UE, rozlicza WSTO do konsumentów ze  wszystkich krajów UE innych niż Polska (kraje konsumpcji) w jednej deklaracji właściwej dla procedury OSS w kraju identyfikacji. Natomiast, jeżeli po przekroczeniu limitu 42.000 zł nie skorzysta z uproszczonej procedury OSS, powinien się zarejestrować do celów podatku od wartości dodanej w poszczególnych krajach unijnych, w których dokonuje dostawy na rzecz konsumentów.

Wybór pomiędzy procedurą OSS a rejestracją w poszczególnych krajach jest fakultatywny, jednak nie można dokonywać rozliczeń w zakresie WSTO wybiórczo – częściowo w procedurze OSS i częściowo w deklaracjach VAT składanych w krajach konsumpcji.

Transakcje objęte procedurą OSS

a) wysyłkowa sprzedaż towarów na terytorium Unii do odbiorcy w kraju innym niż Polska

b) świadczenie usług telekomunikacyjnych, usług nadawczych i usług elektronicznych na rzecz osób fizycznych zamieszkałych na terytorium Unii w kraju innym niż Polska (dotychczasowy MOSS),

c) świadczenie usług na rzecz nie podatników rozliczanych wg art. 28c ustawy o VAT tj. usług, gdzie miejscem świadczenia jest kraj konsumpcji np. usługi związane z nieruchomościami.

Od kiedy należy stosować procedurę OSS?

Procedurę OSS w 2021 r. należy stosować dopiero od momentu, gdy sumaryczna wartość:

  • sprzedaży wysyłkowej towarów z Polski do osób fizycznych zamieszkałych na terytorium UE (w kraju innym niż Polska)
  • sprzedaż usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych (usług TBE) na rzecz osób fizycznych zamieszkałych na terytorium UE (w kraju innym niż Polska- sumujemy kwotę usług sprzedaży wysyłkowej łącznie dla wszystkich krajów UE).

liczona od początku roku 2021 r. przekroczy wartość 42 tys. zł (netto).

Procedurę OSS w 2021 r. stosujemy również wówczas gdy sumaryczna wartość sprzedaży wysyłkowej i usług TBE przekroczy limit 42 tys. PLN netto w poprzednim roku podatkowym czyli w 2020 r.

Jeżeli przekroczenie limitu nastąpiło przed 1 lipca 2021 r., to od 1 lipca 2021 r. firma ma obowiązek dokumentowania sprzedaży wg przepisów przewidzianych dla OSS.

W przypadku, gdy limit zostanie przekroczony po 1 lipca 2021 r., to procedurą OSS musi być objęta transakcja, którą przekracza się limit.

Jak zarejestrować się do OSS?

Korzystanie z procedury wymaga złożenia deklaracji zgłoszeniowej VIU-R. . Deklarację zgłoszeniową do OSS należy złożyć do 10. dnia następnego miesiąca po miesiącu przekroczenia limitu. Czyli mamy prawo rozpocząć wystawianie dokumentów sprzedaży w procedurze OSS (bo został przekroczony limit) mimo braku formalnego zarejestrowania się do procedury.

Zasady opodatkowania a OSS

a) podatek dochodowy – kwota netto jest opodatkowana wg wybranego przez przedsiębiorcę sposobu opodatkowania (zasady ogólne, podatek liniowy, ryczałt)

b) podatek VAT – jest naliczany wg stawek VAT przewidzianych dla danego towaru/usługi w kraju, do którego jest wysyłany towar lub w którym nabywca usługi ma siedzibę.

Faktury lub Dowody sprzedaży OSS

Sprzedaż w procedurze OSS nie wymaga wystawiania faktur (co było wymagane przy sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju do 30 czerwca 2021 r.), mogą być wystawiane również dowody sprzedaży. Ze względu na przepisy unijne dotyczące ewidencji OSS, zakres danych wymaganych w obu typach dokumentów sprzedaży jest szerszy niż przy sprzedaży krajowej.

Sprzedawca, przekraczając limit sprzedaży w UE, ma obowiązek wystawiania faktur albo dowodów sprzedaży z zagraniczną stawką VAT, jednak podatek ten oraz deklaracja rozliczeniowa składane są w polskim urzędzie skarbowym w języku polskim.

Ewidencja sprzedaży OSS

Dla transakcji OSS będzie prowadzona oddzielna ewidencja sprzedaży VAT. Ewidencja jest prowadzona elektronicznie (rodzaj JPK) i zawiera szerszy zakres wymaganych danych niż „krajowa” ewidencja sprzedaży VAT.

Deklaracja i zapłata podatku a OSS

Korzystający z procedury składają oddzielną deklarację OSS w trybie kwartalnym w terminie do końca miesiąca następnego po zakończeniu kwartału. Walutą rozliczeniową deklaracji jest Euro. Zapłata podatku również odbywa się w tej walucie.

Podatnicy dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na odległość, którzy korzystają z OSS:

  • stosują stawkę VAT państwa członkowskiego, do którego towary są wysyłane lub gdzie świadczone są usługi;
  • pobierają VAT od nabywcy w przypadku sprzedaży towarów na odległość wewnątrz UE lub świadczenia usług;
  • przesyłają elektronicznie kwartalną deklarację podatku VAT za pośrednictwem portalu OSS w państwie członkowskim, w którym są zarejestrowani w OSS;
  • dokonują kwartalnej płatności podatku VAT zadeklarowanego w deklaracji podatku VAT do państwa członkowskiego, w którym są zarejestrowani w OSS;
  • prowadzą przez 10 lat rejestry wszystkich kwalifikujących się sprzedaży OSS.

Ewa Stolarczyk, ABAK S.A.

ESPI 7/2021 Wykaz akcjonariuszy posiadających co najmniej 5 proc. głosów na ZWZ w dniu 29 czerwca 2021 r.

29-06-2021 15:32

Podstawa prawna: art. 70 pkt 3 Ustawy o ofercie – WZA lista powyżej 5%

Zarząd ABAK S.A. (Spółka) przekazuje wykaz akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki, które odbyło się w dniu 29 czerwca 2021 r., z określeniem liczby głosów przysługujących każdemu z nich z posiadanych akcji i wskazaniem ich procentowego udziału w liczbie głosów na tym Walnym Zgromadzeniu oraz w ogólnej liczbie głosów:

– Marzena Leonowicz: 150.000 głosów, tj. 150.000 akcji, co stanowiło 100% głosów na tym ZWZ i 5,57% w ogólnej liczbie głosów.

Paweł Puterko, Prezes Zarządu

EBI 8/2021 Powołanie Członków Rady Nadzorczej na nową kadencję

29-06-2021 15:21

Zarząd ABAK S.A. (Spółka) informuje, że w dniu 29 czerwca 2021 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki (ZWZ) podjęło uchwałę w sprawie powołania członków Rady Nadzorczej na wspólną czteroletnią kadencję:
– Pana Szczepana Czyczerskiego
– Pana Krzysztofa Olbrychta
– Pana Wojciecha Kaliciaka
– Pana Michała Świniarskiego
– Pana Leszka Liznera

W załączniku do niniejszego raportu znajdują się informacje dotyczące powołanych Członków Rady Nadzorczej, zgodnie z § 10 pkt 20) Załącznika Nr 1 do Regulaminu ASO.

Podstawa prawna: § 3 ust. 1 pkt 7) Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu „Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect”.

Paweł Puterko – Prezes Zarządu

Załączniki:

EBI 7/2021 Treść uchwał podjętych przez ZWZ w dniu 29 czerwca 2021 r.

29-06-2021 15:07

Zarząd ABAK S.A. (Spółka) w załączeniu przekazuje treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki (ZWZ) w dniu 29 czerwca 2021 r.

Jednocześnie Spółka informuje, że nie było projektów uchwał, które zostały poddane pod głosowanie i nie zostały podjęte, że nie odstąpiono od rozpatrywania któregokolwiek z punktów planowanego porządku obrad, a także że podczas obrad ZWZ żaden akcjonariusz nie zgłosił sprzeciwu do protokołu.

Podstawa prawna: § 4 ust. 2 pkt 7), 7a), 8) i 9) Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu „Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect”.

Paweł Puterko – Prezes Zarządu


Załączniki:

EBI 6/2021 Uchwała ZWZ w sprawie wypłaty dywidendy

29-06-2021 15:00

Zarząd ABAK S.A. (Spółka) informuje, że w dniu 29 czerwca 2021 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki podjęło uchwałę w sprawie podziału zysku za rok obrotowy 2020, zakładającą wypłatę dywidendy w kwocie 215.580,80 zł (słownie: dwieście piętnaście tysięcy pięćset osiemdziesiąt złotych i osiemdziesiąt groszy), tj. 0,08 zł (słownie: osiem groszy) na jedną akcję.

Dzień dywidendy ustalono na 22 lipca 2021 r., a termin wypłaty dywidendy na dzień 2 sierpnia 2021 r.

Według stanu na dzień podjęcia uchwały, liczba akcji Spółki uprawnionych do dywidendy wynosi 2.694.760 sztuk.

Podstawa prawna: §4 ust. 6 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu „Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect”.

Paweł Puterko – Prezes Zarządu

Jak kwalifikować przychody z najmu? Ważna uchwała NSA

Od dłuższego czasu pojawiały się rozbieżności pomiędzy stanowiskiem podatników będących osobami fizycznymi a organami podatkowymi co do odpowiedniej kwalifikacji do właściwego źródła przychodów z najmu, w tym najmu nieruchomości. Podatnicy twierdzili, że po ich stronie ma miejsce tzw. najem prywatny, jeżeli:

  1. nie prowadzą oni ani nie chcą prowadzić formalnie zarejestrowanej działalności gospodarczej – dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
  2. najem nie leży w zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej – dotyczy osób fizycznych będących przedsiębiorcami.

Organy podatkowe twierdziły, że skoro najem cechuje się ciągłością i jest prowadzony w celach zarobkowych, to wyczerpuje znamiona działalności gospodarczej (art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Urzędy skarbowe stały na stanowisku, że najem nieruchomości prowadzony jest w celach zarobkowych, gdy liczba wynajmowanych nieruchomości jest wyższa niż 1.

Sądy administracyjne zajmowały w tym sporze sprzeczne stanowiska, przyznając rację raz podatnikom, innym razem organom podatkowym Niektóre składy orzekające NSA stały na stanowisku, że dla kwalifikacji przychodów z najmu do właściwego źródła przychodów – istotny jest zamiar podatnika (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 22 sierpnia 2019 r. sygn. akt: II FSK 3175/17). W innych sprawach uznawano jednak, że zamiar podatnika nie ma rozstrzygającego znaczenia, a decydują obiektywne okoliczności, które powinny być ustalone w postępowaniu dowodowym (np. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2 dnia września 2020 r. sygn. akt: II FSK 1361/18).

Uchwała NSA w składzie 7 sędziów z 24 maja 2021 r.

W uchwale w składzie siedmiu sędziów  z 24 maja 2021 r. (sygn. akt – II FPS 1/21) Naczelny Sąd Administracyjny odniósł się – na wniosek Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców – do kwestii kwalifikacji przychodów z najmu do dwóch różnych źródeł przychodu:

  1. do przychodów z najmu prywatnego określonych w art.10 ust.1 pkt.6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych albo
  2. do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej określonych w art.10 ust.1 pkt.6 ustawy PIT.

Sposób kwalifikacji do danego źródła przychodów może mieć wpływ na możliwości wyboru różnych rodzajów opodatkowania tych przychodów. Wątpliwości Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw wzbudziła kwestia, czy w takiej sytuacji decydujące dla kwalifikacji do danego źródła przychodów są określone i konkretne kryteria przedmiotowe czy zamiar samego podatnika.

W treści uchwały NSA stwierdził, iż kluczowym dla zakwalifikowania przychodu do określonego źródła jest zamiar (decyzja) podatnika ujawniony np. poprzez wprowadzenie lub niewprowadzenie wynajmowanego lokalu lub budynku do majątku związanego z wykonywaniem działalności gospodarczej.

Z uchwały wynika, że to sami podatnicy powinni decydować, czy wynajmowana nieruchomość należy do majątku osobistego czy też firmowego.

Przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze są zaliczane bez ograniczeń do źródła przychodów wymienionego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 z późn. zm.), chyba że stanowią składnik majątkowy mienia osoby fizycznej, który został przez nią wprowadzony do majątku związanego z wykonywaniem działalności gospodarczej” – wskazał Naczelny Sąd Administracyjny.

Co istotne uchwała została podjęta w składzie 7 sędziów, co oznacza, że ma moc wiążącą dla wszystkich sądów administracyjnych – nie mogą one wydawać orzeczeń wbrew tej uchwale.

Skutki uchwały dla wynajmujących

Naczelny Sąd Administracyjny podejmując uchwałę w przedmiocie kwalifikacji przychodów z najmu, dzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze, składników majątkowych niezwiązanych z wykonywaniem działalności gospodarczej do odpowiedniego źródła przychodów PIT jednoznacznie stwierdził, że przychody z tych źródeł powinny być zaliczane bez ograniczeń do źródła przychodów z najmu stanowiącego odrębne źródło przychodów od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Nie dotyczy to składników majątkowych mienia osoby fizycznej, które zostały przez nią wprowadzone do majątku związanego z wykonywaniem działalności gospodarczej.

Dopiero gdy podatnik wyraźnie zaliczy nieruchomości do majątku firmowego, np. zaliczając je do środków trwałych, przychody z ich wynajmu mogą być opodatkowane jako przychody z działalności gospodarczej. Jeśli osoba fizyczna nie wprowadziła wynajmowanego przez nią składnika majątkowego do majątku firmowego, to przychody z najmu nie są przychodami z działalności gospodarczej, niezależnie od rozmiarów najmu (liczby wynajmowanych nieruchomości, wysokości przychodów z najmu, zakresu czynności podejmowanych przez podatnika w związku z osiąganiem przychodów z najmu). W efekcie kwestia tego, czy wynajmowana nieruchomość należy do majątku osobistego lub firmowego, zgodnie z powyższą uchwała 7 sędziów NSA powinna być zależna od woli podatnika

Uchwała NSA może mieć szczególnie duże znaczenie w odniesieniu do stanu prawnego przed 1 stycznia 2021 r., kiedy to ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych mógł być opodatkowany wyłącznie najem prywatny poza działalnością gospodarczą.

Jeżeli nieruchomość wynajmowano w ramach działalności gospodarczej, do końca 2020 r. nie było możliwości skorzystania z ryczałtu od przychodów (podatek liniowy albo skala podatkowa) Od 1 stycznia 2021 r. również rozliczając przychody z najmu w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej podatnicy mogą wybrać opodatkowanie podatkiem zryczałtowanym (8,5% do kwoty przychodów 100 tys. PLN i 12,5% powyżej kwoty 100 tys. PLN przychodów w roku podatkowym).

Ewa Stolarczyk, ABAK S.A.

Kasy online od 1 lipca 2021 r. i możliwość przedłużenia terminu dla branż „wrażliwych”

Na początku maja 2021 r. minęły dwa lata od wprowadzenia obowiązku, zgodnie z którym podatnicy działający w niektórych branżach oraz dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych muszą prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas online. Kasy online muszą zapewniać prawidłowe zaewidencjonowanie, przechowywanie i bezpieczne przesyłanie danych z kasy rejestrującej na zewnętrzne nośniki danych oraz umożliwiać połączenie i przesyłanie danych między kasą rejestrującą a Centralnym Repozytorium Kas.

Ministerstwo Finansów postanowiło rozłożyć obowiązek stosowania kas fiskalnych online w czasie wyznaczając znaczący okres przejściowy. W związku ze stanem pandemii COVID-19 terminy te zostały jeszcze przedłużone.

1 lipca 2021 r. ostatnia (trzecia) grupa podatników musi wdrożyć kasy online. Są to podatnicy  świadczący usługi:

  • fryzjerskie;
  • kosmetyczne i kosmetologiczne;
  • budowlane;
  • w zakresie opieki medycznej świadczone przez lekarzy i lekarzy dentystów;
  • prawnicze;
  • związane z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej – wyłącznie w zakresie wstępu.

Ulga na zakup kasy fiskalnej online

Podatnicy mogą uzyskać zwrot kwoty wydanej na zakup kas w wysokości 90% ceny zakupu (bez podatku), jednakże nie więcej niż 700 zł (tzw. ulga na zakup kasy). Od 1 maja 2019 r. ulga na zakup kas dotyczy tylko kas online i mogą z niej skorzystać podatnicy, u których:

  1. powstał obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży i którzy w obowiązujących terminach rozpoczęli prowadzenie ewidencji sprzedaży, przy użyciu tego rodzaju kas,
  2. nie powstał obowiązek prowadzenia tej ewidencji, ale podatnicy ci dobrowolnie rozpoczną prowadzenie ewidencji sprzedaży i wcześniej nie stosowali innych rodzajów kas do prowadzenia ewidencji sprzedaży,
  3. powstał obowiązek wymiany kas na kasy online – dotyczy branż wskazanych w ustawie o VAT dla których od określonych terminów kasy online są obowiązkowe.

Kasy fiskalne inne niż kasy online

Podatnicy prowadzący działalność w innych obszarach niż określone w ustawie zostali zwolnieni z obowiązku posiadania kas fiskalnych online. W ich przypadku ewidencja sprzedaży może być prowadzona z wykorzystaniem dotychczas stosowanych „tradycyjnych” kas fiskalnych. Zgodnie bowiem z art. 145a ust. 1, z zastrzeżeniem art. 145b, podatnicy mogą prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii, które nie umożliwiają połączenia i przesyłania danych między kasą rejestrującą a Centralnym Repozytorium Kas.

Do końca 2022 r. na rynku będą dostępne kasy z elektronicznym zapisem kopii. Kasy z papierowym zapisem kopii można było kupić do 31 sierpnia 2019 r. Terminy te nie ograniczają natomiast możliwości dalszego stosowania tych kas przez podatników. Podatnicy mogą używać dotychczasowych kas, chyba że będą wykonywali czynności, dla których wymiana jest obowiązkowa. Kas rejestrujących starego typu (z papierowym lub elektronicznym zapisem kopii) można używać do czasu ich wyeksploatowania lub konieczności wymiany pamięci fiskalnej. W przypadku kas z papierowym zapisem kopii pamięć nie będzie podlegać wymianie.

Jak odroczyć zakup kasy online?

Przedsiębiorcy zobowiązani do stosowania od 1 lipca 2021 r. kas online, którzy znaleźli się w wyjątkowo trudnej sytuacji, mogą wnioskować o przedłużenie terminu na ich zakup i stosowanie. Indywidualne decyzje w takiej sytuacji będą podejmować urzędy skarbowe.

O odroczenie zakupu kasy należy wystąpić z uzasadnionym wnioskiem do naczelnika urzędu skarbowego. We wniosku, który należy złożyć do końca czerwca 2021 r., konieczne jest wskazanie terminu, w którym nastąpi zakup kasy.

Na podstawie art. 48 § 1 Ordynacji podatkowej organ podatkowy może, na wniosek podatnika, odraczać terminy przewidziane w przepisach podatkowych, jeśli jest to uzasadnione ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. Decyzja urzędu skarbowego wydawana w tym zakresie ma charakter uznaniowy i opiera się na analizie indywidualnej sytuacji przedsiębiorcy. Zgodnie z art. 139 § 1 i 2 Ordynacji podatkowej urząd skarbowy załatwia taką sprawę najpóźniej w ciągu miesiąca od dnia rozpoczęcia postępowania.

Ewa Stolarczyk, Abak S.A.

EBI 5/2021 Ogłoszenie o zwołaniu na dzień 29 czerwca 2021 r. Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia ABAK S.A. wraz z projektami uchwał

28-05-2021 14:15

Zarząd ABAK S.A. („Spółka”) zwołuje na dzień 29 czerwca 2021 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie, które rozpocznie się o godz. 12:00 w siedzibie Spółki przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 18/20 w Olsztynie.

W załączeniu treść ogłoszenia wraz z informacją o ogólnej liczbie akcji oraz projekty uchwał.

Pełna dokumentacja dotycząca ZWZ Spółki jest dostępna na stronie internetowej Spółki pod adresem www.abak.com.pl w zakładce Relacje Inwestorskie – > Walne Zgromadzenia.

Postawa prawna: § 4 ust. 2 pkt 1) i 3) Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu „Informacje Bieżące i Okresowe przekazywane w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku NewConnect”.

Paweł Puterko – Prezes Zarządu

Załączniki:

ESPI 6/2021 Ogłoszenie o zwołaniu na dzień 29 czerwca 2021 r. Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia ABAK S.A. wraz z projektami uchwał

28-05-2021 14:28

Podstawa prawna: art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie – informacje bieżące i okresowe

Zarząd ABAK S.A. („Spółka”) zwołuje na dzień 29 czerwca 2021 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie, które rozpocznie się o godz. 12:00 w siedzibie Spółki przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 18/20 w Olsztynie.

W załączeniu treść ogłoszenia wraz z informacją o ogólnej liczbie akcji oraz projekty uchwał.

Pełna dokumentacja dotycząca ZWZ Spółki jest dostępna na stronie internetowej Spółki pod adresem www.abak.com.pl w zakładce Relacje Inwestorskie – > Walne Zgromadzenia.

Paweł Puterko – Prezes Zarządu

Załączniki:

ESPI 5/2021 Opinia Rady Nadzorczej dotycząca rekomendacji Zarządu w sprawie podziału zysku za rok 2020

28-05-2021 13:19

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 MAR – informacje poufne

W nawiązaniu do raportu ESPI 4/2021 z dnia 26 maja 2021 r., Zarząd ABAK S.A. („Spółka”) informuje, że w dniu 27 maja 2021 r. Rada Nadzorcza Spółki pozytywnie zaopiniowała rekomendację Zarządu w sprawie podziału zysku Spółki za rok 2020, w wysokości 451.992,95 zł, zakładającą:

1. wypłatę dywidendy w kwocie 215.580,80 zł, co oznacza dywidendę w wysokości 0,08 zł na jedną akcję;

2. przeznaczenie kwoty 236.412,15 zł na kapitał zapasowy

Paweł Puterko – Prezes Zarządu